estakhrbama

ساخت وبلاگ

تنش را از استخوان های خود با آرامش و آب و هوای حیاط خلوت شستشو دهید. فقط در 8 ساعت ساخت آبنما را به پایان برسانید. از عرق ریختن در سونا خسته شده اید؟ شما به سختی کار می کنید. چیزی که نیاز دارید، مکانی است برای نشستن بی سر و صدا و گوش دادن به صداهای طبیعت. پس با ساخت آبنما در 8 ساعت همراه باشید! این پروژه چیزی نیست که برای آن استرس بگیرید. در یک تعطیلات آخر هفته، شما می توانید بسیاری از هر چیزی که در باغ باقی مانده را تبدیل به یک بنای پایدار برای آرامش کنید. همانند کاری که یکی از کارشناسان برای این خانه قدیمی انجام داده است. وقتی کار پایان یافت و ساخت آبنمای شما به پایان رسید، تنش را از استخوان های خود در آرامش، جریان های آبشاری آبنما بسازید. آرامش هرگز آسان به دست نمی آید.

 

مروری بر ساخت آبنما

یک آبنما از سه چیز تشکیل شده است

آب

آب، که در یک لوله جریان می یابد و در یک چرخه مداوم به جریان می افتد؛ یک پمپ، که آب را پمپ می کند؛ و یک تکه مجسمه، که آب در آن جریان دارد. مجسمه می تواند از هر ماده ای که آب ثابت را تحمل می کند، ساخته شود. برای پروژه نشان داده شده در اینجا، ما از سنگ های سنگین موجود در سایت استفاده می کنیم، اما بشقاب ها، برخی فلزات و یا سفال هم کار می کنند.

حوضچه

صرف نظر از مواد آبنما، سیستم درونی آبنما یکسان باقی می ماند. با یک حوضچه یا حوضچه ضد آب شروع می شود و یک حفره در زمین ایجاد می کند تا یک مخزن برای آب ایجاد شود. در بالای آن یک صفحه مش سخت است که مانع از ورود به وان می شود. سیستم پشتیبانی ساخته شده از مواد مقاوم در برابر آب روی آن قرار می گیرد، موادی از جمله کفپوش کامپوزیت، به منظور حفظ بدنه آبنما جهت جلوگیری از سقوط به حوضچه اضافه شده است. ساخت آبنما در 8 ساعت

پمپ

پمپ شناور قلب سیستم است. زیر خط آب در حوضچه نشسته است، جریان آب را از بالا فیلتر می کند و به چرخش در می آورد. از آنجاییکه پمپ الکتریسیته است، آبنما باید در دسترس کابل خروجی پمپ بیرونی قرار بگیرد. به ندرت به بیش از 50 فوت می رسد. همچنین پس از ساخت آبنما نیاز به تعمیر و نگهداری وجود دارد، بنابراین شما باید دربی را روی صفحه نمایش ایجاد کنید تا بتوانید به آن دسترسی پیدا کنید، پمپ را بیرون بکشید و آن را بیرون بگذارید. لوله آب را به بالای پیچ های مجسمه بر روی پمپ حمل می کند. همچنین شامل یک سوپاپ کوچک است که به شما اجازه می دهد جریان آبنما را تنظیم کنید.

محل پمپ آبنما

با استفاده از یک بیل، حفره ای 2 اینچ عمیق تر از حوضچه و به اندازه کافی بزرگ که آن را در خود جای دهد را حفاری کنید. خاک را برای حفاظت از خاک اطراف در یک چرخ یا زمین قرار دهید.

ساخت آبنما در 8 ساعت

 

حوضچه و کانال آبنما

یک تخت ضخیم 2 اینچی را از گودال زهکشی بگذارید. حوضچه را در بالای ماسه قرار دهید. در صورت لزوم، ماسه را تغییر دهید تا حوضچه تکان نوسانی نداشته باشد. فاصله را از خروجی به لبه گودال اندازه گیری کنید. قسمتی از لوله مجاور PVC را به همین اندازه ببرید. یک رشته را از لوله و یک قسمت از آن را به پمپ بکشید. دو شاخه را به صورت امنی چسب بزنید آن را به طور کامل به انتهای کانال بکشید تا دوباره به آن متصل نشود. کانال را در گودال قرار دهید و از آن عبور کنید.

ساخت آبنما در 8 ساعت

 

خشک سازی

پمپ را در مرکز حوضچه قرار دهید. صفحه را بر روی گودال قرار دهید و آن را در نقطه ای مستقیم بر روی خروجی رشته پمپ قرار دهید. همچنین صفحه را در لبه نزدیک به کانال علامت گذاری کنید.

ساخت آبنما در 8 ساعت

 

راه سازی پمپ

با استفاده از ابزار قیچی، یک دایره 1 اینچی را در مرکز برش دهید. سپس یک فلپ سه طرفه را در کانال ببرید که به اندازه کافی بزرگ باشد که به شما اجازه دهد پمپ را از آن خارج کنید.

ساخت آبنما در 8 ساعت

 

لوله کشی

با استفاده از یک برش دهنده لوله، 4 اینچ را از انتهای لوله مس ببرید. پیچ های فشاری را در انتهای شیر باز کنید. یک مهره از شیر سوپاپ، سپس حلقه برنج یا فریل را بر روی بخش طولانی لوله قرار دهید. لوله را به یک انتهای شیر سوپاپ وارد کنید، سپس انگشت را روی فرل بر روی شیر سوار کنید. قسمت کوتاه لوله به انتهای دیگر دریچه را به همان شیوه وصل کنید. انتهای رشته آداپتور را بر روی خروجی پمپ پیچ کنید. پایه فشاری را از هم جدا کنید و مهره، سپس فورل، را در قسمت کوتاه لوله قرار دهید. لوله را با فشار وصل کنید. با استفاده از یک آچار قابل تنظیم، تمام سه مهره فشرده را محکم کنید.

ساخت آبنما در 8 ساعت

 

یک لایه 2 اینچی از سنگ زهکشی را در پایین حوضچه قرار دهید. پمپ را در مرکز حوضچه بگذارید تا لوله پر شود. صفحه را روی لوله بچرخانید و آن را ترتیبی دهید که فلاپ دسترسی نزدیک کانال باشد.

کف سازی آبنما

برای ساخت آبنما با استفاده از اره، بخشی از کف آبنما را به اندازه ای ببرید که از حفره در عرض چند اینچ در هر دو طرف فاصله داشته باشد. کف آبنما را در بالای گودال و صفحه قرار دهید

ساخت آبنما در 8 ساعت

 

اتصال سنگ ها

سنگ ها را برای ایجاد یک آرایش زیبا روی هم قرار دهید. زیر هر سنگ را با مداد شماره گذاری کنید تا ترتیب سنگ ها را در اختیار داشته باشید. یک سنگ را روی زمین نرم بگذارید. با استفاده از یک دریل، از طرف مسطح سنگ در آن سوراخ ایجاد کنید. این عمل را برای همه سنگ ها تکرار کنید. نکته: سطل آب را در نزدیکی دریل قرار دهید. به طور متناوب، مقداری آب روی سنگ ها برای مرطوب نگه داشتن آن ها بریزید.

ساخت آبنما در 8 ساعت

 

وصل کردن آبنما

سنگ را روی لوله مس فشار دهید تا انباشته شده و متعادل شود. لوله که در آنجایی که سنگ ها پایان می یابند علامت گذاری کنید. سنگ بالا را بردارید و از یک برش دهنده لوله برای برش لوله مس 4/1 اینچ زیر علامت استفاده کنید. جای سنگ را عوض کنید. سطلی را پر از آب کنید، آب را به مقداری اضافه کنید که 5 اینچ بالای پمپ برود. شیر را باز کنید، پمپ را به برق وصل کنید، آن را روشن کنید و جریان آب را بررسی کنید. فشار آب را با شیر سوپاپ تنظیم کنید.

ساخت آبنما در 8 ساعت

 

پایان ساخت آبنما

آب را با چرخاندن سنگهای انباشته شده هدایت کنید. سنگ های کوچکتر را به شکاف ها متصل کنید تا ساختمان را پایدار نگه دارید. برای قرار گرفتن دائمی سنگ ها، آب را قطع کنید و سنگ ها را با چسب سیلیکون به هم چسب بزنید. قبل از روشن کردن آبنما، چسب را خشک کنید.

ساخت آبنما در 8 ساعت

 

ساخت آبنما

شرکت استخر باما با تجربه ۷ ساله خود در زمینه راه اندازی و ساخت آبنما و فواره در شهرهای کرج، تهران، ساوجبلاغ، دماوند، محمدشهر، آبعلی، هشتگرد، رودهن، سهیلیه، پردیس، کردان، جاجرود، آبسرد، طالقان، مهرشهر، فشم، چالوس، ملارد، میگون، فرمانیه، نیاوران، ونک، سعادت آباد، لواسان، مشکین دشت، شهریار، گوهردشت، فردیس، جهانشهر، عظیمیه، اندیشه، شهرک غرب، شمیران، تجریش، فیروزکوه، گچسر، رودسر، مرزن آباد، صادقیه، اکباتان، کلاردشت، سیاه بیشه، نمک آبرود، کلارآباد، جردن، صادقیه، عباس آباد، رشت، فومن، لویزان، گیشا، ولنجک، تنکابن، رامسر، ماسال، تالش، اسالم، ماسوله، سنگر، زیباکنار، متل قو، لاهیجان، سلمان شهر، کیاشهر، لنگرود،چمخاله، کلاچای، رویان، نور، ایرانشهر، چمستان، ایزدشهر، آمل، بابل، قائم شهر، فریدون کنار، بابلسر، خزرشهر، بهشهر، گرگان و ساری، آماده ارائه مشاوره به تمامی هموطنان عزیز از سراسر کشور می باشد.

 

مطالب مرتبط :

پمپ فواره

روشنایی آبنما و فواره

نازل فواره

پروژکتور آبنما و فواره

لیزرشو آبنما و فواره

کنترل آبنما

انواع آبنما

آبنما استخری

آبنما فایبرگلاس

آبنما بتونی ( طرح سنگی)

آبنما سنگی

آبنما خانگی

آبنما باغی

تجهیزات جانبی آبنما

 
estakhrbama...
ما را در سایت estakhrbama دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : estakhrbama estakhrbama بازدید : 230 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 ساعت: 20:48

چه شما تمایل به داشتن یک تجربه ی عالی در وان جکوزی خانگی  شخصی یا یکی از دوستان خود را داشته باشید و چه یک حمام جکوزی در هتلی لوکس را داشته باشید، احتمالا تجربیات شما شبیه به هم خواهد بود. هنگامی که جت ‌های قدرتمند، ماهیچه‌ های شما را ماساژ می ‌دهند و آب گرم بدن و ذهن شما را احیا می کند، احساس آسودگی و راحتی می ‌کنید. هر دو جکوزی های فضای داخلی و فضای خارجی سرگرمی، شادی، راحتی و مزایای بهبود بخشی برای شما خواهند داشت.

 

در حالی که تنها تفاوت اصلی بین وان های جکوزی  داخلی و فضای باز در مکان آن هاست، محلی که شما برای جکوزی خانگی  خود انتخاب می ‌کنید تفاوت قابل توجهی در روند نصب، نگهداری و نحوه ی استفاده شما از آن خواهد بود. بنابراین، برای کمک به شما در مورد اینکه آیا یک جکوزی خانگی در فضای باز یا یک وان جکوزی داخلی برای سبک زندگی شما بهتر است، ما مزایا و معایب هر کدام از آن ‌ها را لیست کرده‌ ایم.

 

مزایا و معایب جکوزی خانگی  داخلی

طبیعتا در هیچ مکانی بیشتر از خانه ی خود امنیت و حریم خصوصی نخواهید داشت. شما می ‌توانید بدون آنکه نگران نگران حضور افراد دیگر باشید، یک تجربه ی عالی ازجکوزی خانگی  داخلی خود داشته باشید. اما گاهی نصب یک جکوزی خانگی داخلی در خانه می ‌تواند باعث شود که شما تغییرات بزرگی در منزل ایجاد کنید و کمی بودجه خود را افزایش دهید. در ادامه لیستی از مزایا و معایب داشتن یک وان جکوزی داخلی آورده شده‌ است:

 

مزایا 

 

حریم خصوصی: چه در یک محله شهری و چه در حومه شهر زندگی کنید، قرار دادن یک وان جکوزی خانگی  در داخل خانه شما را از نگاه ‌های کنجکاو عابران و همسایه‌ ها محافظت خواهد کرد.

 

راحتی: درست است که هر دو جکوزی های داخلی و خارجی راحت هستند، اما داشتن جکوزی خانگی  در منزل شما به این معنی است که تنها چند قدم را برای استفاده از آن  صرف می ‌کنید. شما می‌ توانید از آن در هر زمانی استفاده کنید.

 

محافظت از عناصر: وقتی آب ‌گرم شما در داخل خانه نصب می‌ شود، دیگر لازم نیست که نگران تغییر آب و هوا باشید. قبل از قدم گذاشتن به داخل وان جکوزی نگران باد، باران و یا برف نخواهید بود و هرگز نیازی به استفاده از کرم ضد آفتاب نخواهید داشت. کابینه و پوشش شما دست ‌نخورده باقی خواهد ماند و ذرات معلق هوابرد مورد توجه شما قرار نخواهند گرفت.

 

اشغال فضای استفاده ‌نشده: اگر شما یک خانه بزرگ داشته باشید، ممکن است اتاق اضافی داشته باشید. نصب یک وان جکوزی در خانه، یک اتاق متروکه را به بهشت خصوصی تان تبدیل خواهد کرد.

 

معایب

 

نصب و نگهداری یک وان جکوزی داخلی کار ساده ‌ای نیست. نصب موفقیت ‌آمیز ممکن است نیازمند برنامه ‌ریزی و ایجاد تغییراتی در منزل شما باشد. حتی ممکن است بخواهید استخدام یک پیمان ‌کار عمومی برای نظارت بر پروژه را در نظر بگیرید. اما بسته به این که چطور می ‌خواهید از جکوزی در خانه استفاده کنید، زمان و هزینه اضافی که به آن خواهید رسید، ارزشمند خواهد بود.

 

مسیر نصب: جکوزی های داخلی در همه اندازه ‌ها وجود دارند و بیشتر آن‌ها بزرگ‌تر از گیت های در هستند و حرکت دادن آن ‌ها در راهرو ها و گوشه و اطراف آن‌ ها همیشه ممکن نیست. قبل از خرید یک  جکوزی خانگی  مشخصات آن را بررسی کرده و یا دستور العمل‌ های پیش از تحویل را بررسی کرده و راهرو ها و مسیر های امتداد مسیر را اندازه‌ گیری کنید. شما ممکن است نیاز داشته باشید که تغییرات جزئی و یا بزرگی را در خانه خود ایجاد کنید تا با یک وان جکوزی متناسب شود.   

 

نصب پایه: برای یک وان جکوزی خانگی  قابل ‌حمل به یک پایه محکم نیاز خواهید داشت. در هنگام پر کردن آب، چشمه جکوزی شما می‌ تواند بیش از ۵۰۰۰ پوند وزن داشته باشد. اگر قصد دارید یک وان جکوزی را بر روی صفحه زیرزمین خود قرار دهید، به احتمال زیاد کف خانه تان به تقویت قابل ‌توجهی نیاز دارد. با یک مهندس سازه یا فروشنده جکوزی محلی خود برای گرفتن راهنمایی در انجام کار ساختاری ایمن و موفق صحبت کنید.

 

لوله کشی: همه ی اتاق ‌های خانه سیستم لوله کشی ندارند. اگر محل انتخابی جکوزی شما یک شیر آب و لوله کشی آب ندارد، شما باید یکی را نصب کنید تا بتوانید به راحتی آن را تخلیه کرده و وان جکوزی خانگی خود را حداقل یک ‌بار در یک سال دوباره پر کنید. شما می‌ توانید یک شلنگ را از خارج بردارید، اما ممکن است در واحد هایی که چند خانواده باهم زندگی می کنند غیر ممکن باشد.

 

تخلیه: جابجایی آب پس از ورود افراد، خروج، یا حرکت به اطراف در یک وان جکوزی، به خصوص هنگامی رخ می ‌دهد که جت ‌ها روشن باشند. اگر یک فاضلاب تخلیه نصب نکنید، آب ریخته‌ شده روی زمین باقی خواهد ماند و ممکن است باعث آسیب شدید شود. اگر یک لوله تخلیه را نصب نکنید، باید یک شلنگ را به نزدیک‌ترین قسمت داخلی و یا خارج از منزل ببرید تا آب وان را تخلیه کنید.

 

نصب الکتریکی: برای اتصال وان جکوزی خود به منبع برق، شما می ‌توانید آن را به پریز دیواری وصل کنید و یا آن را مستقیما به ۲۲۰ V، ۲۳۰ V، یا ۲۴۰ v متصل از طریق جعبه تبدیل مدار مرکزی تان وصل کنید. اگر یک خروجی مناسب برای دیوار ندارید، باید یکی را تهیه کنید. برای جلوگیری از مدار های کوتاه مربوط به رطوبت، شما همچنین باید یک مدار خطا زمینی (GFCI)بین وان جکوزی و منبع برق نصب کنید. یک متخصص و برق ‌کار باتجربه باید این کار را انجام دهد.

 

تهویه: سیستم های جکوزی خانگی آب را تبخیر می کنند و رطوبت نسبی هوای اطراف را افزایش می‌ دهد. ترکیب گرما و رطوبت ممکن است به پوشش های دیواری، رنگ، گچ، یا دیوار و سقف کاذب آسیب بزند و محیطی ایده‌ آل برای رشد باکتری‌ ها و قارچ ‌ها ایجاد کند. برای کاهش رطوبت محیط و هر بوی بدی  باید در یک سیستم تهویه موثر سرمایه‌ گذاری کنید.

 

مصالح ساختمانی مقاوم در برابر آب: برای جلوگیری از آسیب گران‌ قیمت به زمین، دیوار ها، و سقف اتاق که در آن جکوزی شما قرار دارد، باید در ساخت و طراحی مصالح ساختمانی مقاوم در برابر آب سرمایه‌ گذاری کنید. لوازم خانگی، از جمله مبلمان و لوازم الکترونیکی نیز باید مقاوم به آب باشند تا در برابر افزایش رطوبت، چگالش، و آب‌ های معدنی به طور بالقوه عمل کنند.

 

مزایا و معایب جکوزی های خارجی

جکوزی های خارجی روند نصب، نگهداری و سرویس دهی راحت تری دارند. . به علاوه، این جکوزی ها با کیفیت بالایی ساخته شده اند تا در برابر مشکلات آب و هوایی مقاوم باشند. در ادامه به مزایا و معایب این سبک از جکوزی خانگی اشاره خواهیم کرد.

 

مزایا

 

تحویل و نصب آسان: نصب یک وان جکوزی در حیاط پشتی و یا روی عرشه تان نسبت به داخل منزل راحت‌ تر است. در حالی که شما هنوز باید یک پایه نصب کنید و اتصالات الکتریکی مورد نیاز را ایجاد کنید، هزینه کلی نصب کم‌ تر می باشد. همچنین باید مطمئن شوید که مسیر تحویل خالی از آوار و مانع است و جکوزی می‌ تواند در مسیر حرکت داده شود. حتی اگر مجبور باشید باید بخشی از حصار را حرکت دهید تا وان جکوزی خانگی به محل خود برسد. این کار طبیعتا بهتر از حذف و تخریب یک  دیوار است!

 

تهویه باز: در بیرون از خانه، لازم نیست نگران تهویه مناسب باشید. هر رطوبت اضافی که وان جکوزی شما ایجاد می کند توسط جریان هوا دور می شود و تاثیری منفی بر روی عرشه و یا ایوان شما ندارد.

 

تخلیه ی طبیعی: بر خلاف نصب یک وان جکوزی در داخل خانه، در هنگام استفاده از یک جکوزی خارجی، خیلی کم ‌تر نگران زه ‌کشی و تخلیه ی آب آن خواهید بود. شما می ‌توانید برای از بین بردن نیاز به نصب یک لوله تخلیه، جکوزی را در فضایی نزدیک به یک محل تخلیه طبیعی قرار دهید.

 

تنظیمات زیبایی شناسی: برای یک وان جکوزی خانگی واقع در حیاط پشتی، می‌توانید از عناصر و ابزار آلات محوطه سازی بهره مند شوید، غروب آفتاب را تماشا کنید، به آواز پرندگان گوش دهید، و رایحه مختلف فصل ‌ها را استشمام کنید. شما پیوند محکمی با طبیعت اطرافتان برقرار خواهید کرد.

 

معایب

 

حریم خصوصی کمتر: اگر محوطه ی نصب وان جکوزی شما به دید همسایگان راه داشته باشد، آن ها مطمئنا می توانند شما را ببینند. بنابراین، اگر می‌ خواهید حریم شخصی تان را حفظ کنید، باید یک حصار نصب کنید. درخت ‌ها و بوته ‌ها به هر حال می ‌توانند زیبایی را اضافه کنند و به نحوی پوشش زر نظر گرفته شوند.

 

راحتی کمتر: برای لذت بردن از وان جکوزی خانگی، شما مجبورید که بیرون از خانه برای استفاده، تمیز کردن و یا تست کردن آب خود، بروید. این کار ممکن است برای بسیاری از کاربران دشوار باشد.

 

تصمیم بر اینکه وان جکوزی خود را در داخل و یا خارج خانه ی خود نصب کنید تا حد زیادی به این بستگی دارد که شما چگونه می خواهید از آن استفاده کنید. حال که با مزایا و معایب هر دو گزینه آشنایی دارید، می توانید بر اساس سبک زندگی و نیازتان تصمیم درستی بگیرید.

سایر مطالب :

 

فیلتر تصفیه جکوزی

پمپ جکوزی

پمپ جت جکوزی

پکیج تصفیه جکوزی

چراغ و کنترل تجهیزات جکوزی

گرمکن جکوزی

کلرزن ، UV و ازون زن جکوزی

رینگ جکوزی

سر جت و پایه جت جکوزی

رطوبت گیر جکوزی

کاشی جکوزی

جکوزی و وان خانگی

تجهیزات نگهداری جکوزی

لوله و اتصالات جکوزی

بلوئر جکوزی

estakhrbama...
ما را در سایت estakhrbama دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : estakhrbama estakhrbama بازدید : 184 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 ساعت: 20:41

سونای اسکاندیناوی سنتی معمولا اتاق های کوچک ساخته شده با نیمکت های چوبی است که در آن می توان از بخار استفاده کرد. از آنجایی که محیط مرطوب است با سلول های پوستی کثیف، بسیار مهم است که تمیز کردن سونا را به صورت منظم انجام دهید. سونا ها نسبتا بهداشتی هستند و بنابراین نیازی به تمیز کردن زیاد همانند حمام ندارند. نگهداری مناسب سونا محیط تمیز، جلوگیری از رشد باکتری ها و قالب ها را فراهم می کند و هر بار که از آن استفاده می کنید، تجربه ای عالی را کسب می کنید.

 

تمیز کردن سونا بعد از استفاده

بعد از استفاده، نیمکت ها، دیوارها و پشت صندلی ها را پاک کنید. یک برس را در یک سطل آب وارد کنید و تمام مناطق که در آن شما یا هر کسی دیگر در حین بخار نشسته است، را بسابید. 30 ثانیه سابیدن برای تمیز کردن سونا به طور منظم باید کافی باشد.  هنگامی که تمام شد، چوب ها را با آب تمیز بشویید. برس و سطل خود را در نزدیکی درب نگه دارید تا به شما تمیز کردن سونا را یادآوری کند. تمیز کردن سونا بعد از استفاده لکه ها را با یک برس محکم بسابید. برس خود را به محلول آب گرم و مواد شوینده خفیف فرو ببرید و در سونا برای جلوگیری از ایجاد لکه از حوله استفاده کنید . شما لزوما نمی خواهید حوله را در طول بخار بپوشید، اما حداقل روی نیمکت آنجایی که نشسته اید، حوله قرار دهید. این کار باعث جلوگیری از وارد شدن عرق زیاد، خاک و پوست مرده به چوب می شود، که باعث ایجاد لکه می شوند. اگر لکه ها دشوار پاک می شوند، از یک کاغذ شنی سبک استفاده کنید تا آن قسمت از چوب را بسابید. لکه ها را با یک برس محکم بسابید کف اتاق سونا را جارو بکشید. اگر خاک، مو یا چیزهای دیگر را در کف سونا دیدید، برای خلاص شدن از هر نوع ذره ای، از جارو استفاده کنید. حتی اگر چیزی نمی بینید، هر هفته چند بار از جارو استفاده کنید تا هر چیزی را که ممکن است در آن وجود داشته باشد بگیرید. کف اتاق سونا را جارو بکشید برای تمیز کردن سونا آن را ضد عفونی کنید. این شامل تخلیه یا تهویه ای است که در آن ممکن است رطوبت جمع شود، مکان هایی که ممکن است به سرعت خشک نشوند و پاتوژن ها را تولید کنند. آنها را از سونا بیرون بیاورید و از ضد عفونی کننده برای جلوگیری از کپک و باکتری استفاده کنید. سونا را ضد عفونی کنید

 

مطالب مرتبط :

هیتر سونا خشک

دیگ و مولد بخار سونا

چراغ و کنترل تجهیزات سونا

تجهیزات جانبی سونا

 
estakhrbama...
ما را در سایت estakhrbama دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : estakhrbama estakhrbama بازدید : 179 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1400 ساعت: 18:11

مزایای جکوزی

در این مقاله به مزایای جکوزی می پردازیم. با ما همراه باشید.

تسکین استرس

استرس باعث تنش عضلانی، سردرد، خستگی و درد می شود. استفاده منظم از جکوزی، همراه با گرما و ماساژ، تنش و استرس را کاهش می دهد. شناور بودن باعث کاهش فشار در مفاصل و عضلات می شود، در حالی که گرما جریان خون را به عضلات افزایش می دهد و شفا را بهبود می بخشد. علاوه بر این، جت های جکوزی ماساژ درمانی را ارائه می دهند، که موجب تحریک انتشار اندورفین ها، که مویرگ های طبیعی بدن هستند، می شود.

کاهش درد آرتروز

برای افرادی که مبتلا به آرتروز هستند، کمپین پژوهشی تحقیقات آرتروز توصیه می کند از یک جکوزی به عنوان روشی عالی برای اعمال حرارت به مفاصل آرتروز استفاده کنند. مزایای جکوزی میتواند شامل آرامش عضلات، کاهش درد و سفتی مفصلی و سهولت بیشتر در انجام ورزش و فعالیتهای روزمره باشد.

پایین آوردن سطح قند خون افراد دیابتی

مطالعه ی مجله پزشکی نشان داد که استفاده از جکوزی ، تاثیرات مفید ورزش را شبیه سازی میکند. نتیجه این است که بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 که به مدت 30 دقیقه در روز، 6 روز در هفته به مدت 3 هفته از جکوزی استفاده می کنند، به طور متوسط 13٪ کاهش قند خون را تجربه می کنند.

کمک به کاهش وزن

در مطالعات بالینی بیماران با استفاده از جکوزی به طور متوسط وزن 3.5 پوند را بدون هیچ رژیم غذایی یا برنامه های ورزشی فیزیکی از دست دادند. به طور خلاصه، کاهش وزن ناشی از ماساژ آب گرم است که شبیه سازی اثرات ورزش روی عضلات است.

خواب بهتر

دیگر نیازی نیست برای خوابیدن گوسفند شمارش کنید طبق بنیاد ملی خواب، 30 میلیون نفر از بریتانیا از بیخوابی خفیف تا مزمن رنج می برند و دیگر اختلالات خواب را تجربه می کنند. مطالعه ای در مجله Sleep نشان داد که شناور بودن در یک جکوزی قبل از خواب، نه تنها به خواب رفتن کمک می کند، بلکه باعث خواب عمیق تر و راحت تر نیز خواهد شد.

کاهش فشار خون

کاهش فشار خون از دیگر مزایای جکوزی است. یک مطالعه اخیر برای درمانگاه Mayo توصیه می کند که آرامش در جکوزی می تواند برای بیماران مبتلا به بیماری های قلبی مفید باشد. این مطالعه نشان داد که استراحت در یک جکوزی، کمترین استرس بر روی قلب را وارد می کند و مفیدتر از استفاده کردن از یک دوچرخه ورزشی است! این مطالعه همچنین نشان داد که شناور بودن در جکوزی تا 15 دقیقه فشار خون را پایین می آورد.   مزایای جکوزی   با هم باشید - زمان را با هم بگذرانید، در آب گرم غوطه ور شوید. جکوزی یک مکان خصوصی و امن است که مردم میتوانند در آنجا استراحت کنند و از گفتگو معنی دار و لحظات خاص با عزیزانشان لذت ببرند. بیرون بروید - مکث کنید و از غروب های زیبا، شب های سرخ، برف، تغییر برگ ها و خیلی چیزهای دیگر لذت ببرید. خودتان باشید - هر روز در بهترین شرایط خود باشید و استفاده از جکوزی را در کار روزانه خود بگنجانید. تسکین استرس و تنش از عضلات و کاهش درد را تجربه کنید.

سایر مطالب :

 

فیلتر تصفیه جکوزی

پمپ جکوزی

پمپ جت جکوزی

پکیج تصفیه جکوزی

چراغ و کنترل تجهیزات جکوزی

گرمکن جکوزی

کلرزن ، UV و ازون زن جکوزی

رینگ جکوزی

سر جت و پایه جت جکوزی

رطوبت گیر جکوزی

کاشی جکوزی

جکوزی و وان خانگی

تجهیزات نگهداری جکوزی

لوله و اتصالات جکوزی

بلوئر جکوزی

 
estakhrbama...
ما را در سایت estakhrbama دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : estakhrbama estakhrbama بازدید : 234 تاريخ : يکشنبه 26 ارديبهشت 1400 ساعت: 22:06

ابتدا از همه اگر دلیل اول شما برای ساخت استخر این است برادر شما، همسایه و یا دوستتان در خانه خود استخر دارد، بهتر است تجدید نظر کنید. برنامه ریزی، ساخت و نگهداری استخر شاید در نگاه اول خیلی پیچیده نباشد. استخر یک عضو جدید از خانه شما میشود، عضوی که تاثیر بسزایی در فضای باز خانه ایجاد میکند. این تغییرات میتواند باعث تغییر شیوه زندگی نیز شود، البته تاثیرات مثبت، همانند ایجاد سرگرمی، تفریح با خانواده و ورزش و تندرستی بیشتر. البته این نکته را نباید فراموش کرد که ساخت و نگهداری استخر جدای از اینکه یک سرمایه گذاری محسوب میشود، میتواند هزینه های غیرقابل پیش بینی نیز داشته باشد. آیا آماده شیرجه زدن هستید؟

چرا یک استخر میخواهید؟
چیزهایی که باید برای ساخت استخر بدانید (قسمت اول)

بهترین پیشنهاد این است که نظر تمامی افراد خانواده درباره ساخت استخر را در یک جلسه بپرسید و یادداشت کنید، چه نظرات موافق و چه نظرات مخالف. اینگونه راحت تر میتوانید تصمیم بگیرید که آیا ساخت استخر منطقی است یا خیر.
از استخر چه استفاده ای قرار است بشود؟
چیزهایی که باید برای ساخت استخر بدانید (قسمت اول)

آیا برای مسابقات شنا تمرین میکنید؟ آیا پزشک شما به دلایل درمانی به شما پیشنهاد آب درمانی در استخر را داده است؟ آیا میخواهید در استخر تنها به تفریح بپردازید و دوستان خود را دعوت به استخر کنید؟ آیا برای فرزندان خود قصد ایجاد یک تفریح تابستانی را دارید؟ در این مرحله بهتر این است که تعیین کنید چه کسی یا کسانی از خانواده شما از استخر استفاده میکند و نحوه استفاده آن چگونه است.
چه نوع استخری میخواهید؟
چیزهایی که باید برای ساخت استخر بدانید (قسمت اول)

استخر انواع بسیاری دارد، طوری که از فکر شما بسیار فراتر میشود. انواع اشکال، اندازه ها و ترکیب ها. این بخش یکی از سرگرم کننده ترین بخش های پروژه ساخت استخر است. همانند زمانی که قصد دارید یک وسیله تازه برای خانه تان بخرید، برای استخر نیز میتوانید شروع به مطالعه کنید و همچنین با کارشناسان استخر باما تماس بگیرید و اطلاعات خود را تکمیل کنید.
ساخت استخر در چه اندازه و چه شکلی؟
چیزهایی که باید برای ساخت استخر بدانید (قسمت اول)

اگر یک خانه بزرگ دارید، پس شما خوش شانس هستید! در زمینه اندازه و شکل استخر دست شما و طراح استخر بسیار باز است و عملا محدودیت خاصی برای طراحی و ساخت استخر به وجود نمی آید، مگر اینکه شما بخواهید با سلیقه خودتان تغییراتی را ایجاد کنید. اما اگر خانه شما کوچک است، در این زمان خلاقیت طراح ، طراحی خاص و سبک و اجرای متفاوت میتواند کمک شایانی به شما نماید تا یک استخر عالی در حیاط خانه خود داشته باشید.
طراحی، راه اندازی و ساخت استخر
در قسمت اول از مقاله به مقوله های مهم دلیل داشتن استخر، نحوه استفاده از آن، نوع و طراحی آن پرداختیم. در قسمت بعدی به دیگر عوامل مهم در ساخت استخر که شما باید بدانید خواهیم پرداخت. شرکت استخر باما با تجربه ۷ ساله خود در زمینه ساخت و راه اندازی استخر ، سونا و جکوزی در شهرهای کرج، تهران، ساوجبلاغ، دماوند، محمدشهر، آبعلی، هشتگرد، رودهن، سهیلیه، پردیس، کردان، جاجرود، آبسرد، طالقان، مهرشهر، فشم، چالوس، ملارد، میگون، فرمانیه، نیاوران، ونک، سعادت آباد، لواسان، مشکین دشت، شهریار، گوهردشت، فردیس، جهانشهر، عظیمیه، اندیشه، شهرک غرب، شمیران، تجریش، فیروزکوه، گچسر، رودسر، مرزن آباد، صادقیه، اکباتان، کلاردشت، سیاه بیشه، نمک آبرود، کلارآباد، جردن، صادقیه، عباس آباد، رشت، فومن، لویزان، گیشا، ولنجک، تنکابن، رامسر، ماسال، تالش، اسالم، ماسوله، سنگر، زیباکنار، متل قو، لاهیجان، سلمان شهر، کیاشهر، لنگرود،چمخاله، کلاچای، رویان، نور، ایرانشهر، چمستان، ایزدشهر، آمل، بابل، قائم شهر، فریدون کنار، بابلسر، خزرشهر، بهشهر، گرگان و ساری، آماده ارائه مشاوره به تمامی هموطنان عزیز از سراسر کشور می باشد.

مطالب مرتبط :
 
estakhrbama...
ما را در سایت estakhrbama دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : estakhrbama estakhrbama بازدید : 205 تاريخ : يکشنبه 26 ارديبهشت 1400 ساعت: 21:18

تعمیر و نگهداری استخر
 
تعمیر، مراقبت و نگهداری منظم از استخرهای شخصی، آب را برای شنا تمیز و ایمن می سازد و کاربران می توانند در تمام طول سال تجربه دلپذیر شنا کردن در کنار اعضای خانواده و دوستان را تحربه کنند. نگهداری منظم استخر شامل مراحلی می باشد که باید به صورت هفتگی در برنامه کاربران وجود داشته باشد.
 
 
 
مراحل نگهداری استخر خانگی 
1- دور کردن برگ و ضایعات :
 
آنچه که باید به عنوان ابتدایی ترین مرحله در نگهداری هفتگی استخرهای شنا انجام شود، جارو کردن برگ ها و ضایعات از محیط اطراف استخر و همچنین خارج نمودن آن ها از آب است.
 
به منظور جمع آوری برگ ها، حشرات و یا هرگونه ضایعات دیگری که بر روی سطح استخر شما شناور هستند شما می توانید از یک توری برگ و یا قطب های تلسکوپی استفاده کنید. سعی کنید تا همواره زباله ها را پیش از غوطه ور شدن در آب و ته نشین شدن آن ها در کف استخر خود بیرون آورید، چرا که در غیر این صورت ممکن است برای خروج آن ها دچار مشکل شوید.
 
آیا شاخه و برگ های درختان حیاط یا باغ شما استخرتان را احاطه کرده است؟ بهتر است همواره آن ها را مرتب کنید تا میزان آوارهای شناور بر روی آب کاهش یابد.
 
حذف برگ ها، حشرات و دیگر آوار شناور بر روی سطح استخر تنها چند دقیقه زمان می برد اما ظاهر آب را کاملاً شفاف نگه می دارد. از همه مهم تر، آوارهایی که از سطح آب برداشته می شوند هیچگاه فرصتی برای ته نشین شدن در کف استخر و یا مسدود کردن سیستم تصفیه را نخواهند داشت.
 
تعمیر و نگهداری استخر
 
2- رسوبات را از دیواره های استخر پاک کنید :
 
جلبک ها و رسوبات معدنی ممکن است بر روی دیواره های استخر شما انباشته شوند و همچنین بر تجهیزات استخری مانند نردبان ها و پله ها رسوب کنند. به منظور زدودن آلودگی ها و جلوگیری از رشد و گسترش جلبک ها، هر هفته دیواره های استخر و تجهیزات آن را بشویید. پله ها و نرده ها را برس بکشید. توجه داشته باشید برسی ک انتخاب می کنید با نوع آستر استخر شما هم خوانی داشته باشد. رسوبات جدا شده را به سمت سیستم تخلیه اصلی هدایت کنید تا بتوان آن را به راحتی وکیوم کرد.
 
تعمیر و نگهداری استخر
 
3- وکیوم کردن استخر:
 
هنگامی که جلبک ها و رسوبات اضافی را از دیواره ها برس زدید، می توان آن ها را به همراه هر زباله دیگری وکیوم کرد.
 
وکیوم اتوماتیک:
 
اگر از جارو ها و وکیوم های هوشمند استفاده می کنید، تنها کاری که باید انجام دهید آن است که سیستم را روشن کرده و در آب قرار دهید تا به صورت خودکار عمل کند‌. وکیوم های اتوماتیک استخری عموما رباتیک، فشاری و مکشی هستند‌.
 
وکیوم های رباتیک کم مصرف هستند و جدا از سیستم تصفیه موجود استخر شما کار می کنند. در حالی که سیستم های فشاری از خط فشار سیستم تصفیه برای حرکت  استفاده می کنند. آن ها برای کار کردن به یک پمپ استخری و معمولاً یک پمپ تقویت کننده اضافی نیاز دارند. وکیوم های مکشی از جریان آب سیستم تصفیه شما استفاده می کنند و یا به یک درگاه مکش یا اسکیمر متصل می شوند. آن ها مقرون به صرفه ترین گزینه هستند.
 
وکیوم دستی:
 
اگر از وکیوم دستی استفاده می کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:
 
پیش از اتصال وکیوم به فیلتر، سری آن و شلنگ خود را به آب وارد کنید. وکیوم را به فیلتر متصل کنید و سپس با حرکتی شبیه به چمن زنی، کف استخر را وکیوم کنید. این حرکات را به آرامی انجام داده و خطوط خود را پشت سر هم قرار دهید تا اطمینان حاصل کنید که تمامی سطح استخر را پوشش می دهید.
 
تعمیر و نگهداری استخر
 
نگهداری استخر
 
 
4- تمیز کردن اسکیمر:
 
شما همچنین باید به صورت منظم و هفتگی اسکیمر استخر خود را تمیز کنید. زدودن آوار باعث می شود که اسکیمر سیستم با حداکثر بازده کار کند و اکثر آوارهایی را که در استخر شما جمع می شود، تخلیه شوند. سطح آب استخر خود را تحت نظر داشته باشید. اگر سطح آب بیش از نصف دهانه اسکیمر باشد، بقایا به طور موثر جمع نمی شوند. هر زمان که اسکیمر خود را تمیز می کنید، سطح آب را مد نظر داشته باشید.
 
 
 
5- پمپ استخر را به کار بگیرید:
 
سیستم گردش آب استخر شما شامل اسکیمر، پمپ، صافی پمپ، بخش تخلیه و فیلتر است. این سیستم گردش به عملکرد برخی مواد شیمیایی کمک می کند و از فیلتر شدن صحیح آب اطمینان حاصل می کند. توجه داشته باشید که چه به صورت هفتگی و چه به صورت روزانه، پمپ استخر خود را هر روز به اندازه کافی به کار اندازید تا مطمئن شوید آب به درستی فیلتر می شود و کیفیت آن همواره در شرایط مطلوبی قرار دارد.
 
 
 
6- فیلترها را تمیز کرده و در صورت نیاز بک واش کنید:
 
سه نوع فیلتر محبوب استخری شنی، کارتریجی و دیاتومه ای وجود دارد که زباله ها و ذرات موجود در آب استخر را بیرون می کشند. شما باید فیلتر خود را مطابق با دستورالعمل های برند و تولید کننده آن، تمیز و نگهداری کنید. فیلتر استخر خود را به صورت هفتگی بررسی کنید، زباله هایی را که در آن جمع شده است خارج کنید. همچنین در صورت بالا رفتن فشار آن، فیلتر استخرتان را بک واش کنید.
 
 
 
7- شیمی سطح آب را آزمایش کنید:
 
آب استخر خود را مرتباً آزمایش کنید و در صورت لزوم، بسته به میزان استفاده شما از آب، مواد شیمیایی ضدعفونی کننده و تنظیم کننده را به آن اضافه کنید. مواد شیمیایی به طور معمول روزانه به استخر اضافه می شوند. این مواد شیمیایی استخر برای کنترل رشد انواع خاصی از جلبک ها و باکتری ها در آب استخر عمل می کنند. کنترل سطح شیمی آب باعث پاک سازی استخر از جلبک ها، باکتری ها، آلودگی ها و هر نوع ماده آلی دیگر می شود که به استخر وارد شده است. 
 
 
مطالب مرتبط :
 
estakhrbama...
ما را در سایت estakhrbama دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : estakhrbama estakhrbama بازدید : 215 تاريخ : شنبه 25 ارديبهشت 1400 ساعت: 21:21

انواع سونا براساس نحوه گرم شدن اتاق است. انواع سونا شامل : سوزاندن چوب : چوب برای گرمایش اتاق سونا و سنگ های سونا مورد استفاده قرار می گیرد. سونا های سوزاندن چوب معمولا کم رطوبت و با درجه حرارت بالا هستند. گرمایش الکتریکی : مانند سونا های سوزاندن چوب، سونا های گرم شده با حرارت بالا و رطوبت کم هستند. یک هیتر الکتریکی، متصل به کف است که اتاق سونا را گرم می کند. اتاق مادون قرمز : سونا مادون قرمز (FIRS) با سونا های سوزاننده چوب و برقی متفاوت است. چراغ های ویژه از امواج نور برای گرم کردن بدن فرد استفاده می کنند نه کل اتاق. درجه حرارت ها به طور معمول کمتر از سونا های دیگر است، اما فرد به طور مشابه تحت تاثیر قرار می گیرد. معمولا سونا مادون قرمز حدود 60 درجه سانتیگراد است. اتاق بخار : اتاق های بخار متفاوت از سونا هستند. به جای حرارت خشک، یک اتاق بخار شامل رطوبت بالا و حرارت مرطوب می باشد.

انواع سونا

شرکت استخر باما با تجربه ۷ ساله خود در ساخت و راه اندازی استخر ، سونا و جکوزی در شهرهای کرج، تهران، ساوجبلاغ، دماوند، محمدشهر، آبعلی، هشتگرد، رودهن، سهیلیه، پردیس، کردان، جاجرود، آبسرد، طالقان، مهرشهر، فشم، چالوس، ملارد، میگون، فرمانیه، نیاوران، ونک، سعادت آباد، لواسان، مشکین دشت، شهریار، گوهردشت، فردیس، جهانشهر، عظیمیه، اندیشه، شهرک غرب، شمیران، تجریش، فیروزکوه، گچسر، رودسر، مرزن آباد، صادقیه، اکباتان، کلاردشت، سیاه بیشه، نمک آبرود، کلارآباد، جردن، صادقیه، عباس آباد، رشت، فومن، لویزان، گیشا، ولنجک، تنکابن، رامسر، ماسال، تالش، اسالم، ماسوله، سنگر، زیباکنار، متل قو، لاهیجان، سلمان شهر، کیاشهر، لنگرود،چمخاله، کلاچای، رویان، نور، ایرانشهر، چمستان، ایزدشهر، آمل، بابل، قائم شهر، فریدون کنار، بابلسر، خزرشهر، بهشهر، گرگان و ساری، بهترین های انواع سونا را برای شما هموطنان آماده فروش کرده است و همچنین به شما در انتخاب هیتر برقی سونا مناسب مشاوره می دهد.

مطالب مرتبط:

پمپ جکوزی

هیتر سونا خشک

جکوزی و وان خانگی

 

estakhrbama...
ما را در سایت estakhrbama دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : estakhrbama estakhrbama بازدید : 166 تاريخ : دوشنبه 20 ارديبهشت 1400 ساعت: 17:46

اگر به دنبال زیباترین نوع آبنما ها هستید پیشنهاد می کنیم که از آبنما صخره ای استفاده کنید .آبنمای صخره ای یکی از زیباترین انواع آبنماست که درطراحی فضاهای داخلی و خارجی ، به ویژه در باغ ها ، روف گاردن و محوطه سازی ویلا، رستوران ها ، حیاط منازل مسکونی، محوطه بیرونی سفره خانه های سنتی پارک ها و فضاهای تفریحی در شکل های متفاوت ، قابل اجرا است. در این اجرای این نوع آبنما وجود یک مخزن(حوض یا استخر کوچک) الزامی است. سنگ ها و صخره های مورداستفاده در اجرای این نوع آبنما هم می تواند از سنگ و صخره های طبیعی( سنگ های لاشه ای، ورقه ای و پوکه معدنی) استخراج شده از معادن انتخاب شود و هم می تواند بسته به سلیقه مجری طرح با استفاده از سیمان ساخته و شکل دهی شود. قبل از انتخاب این نوع آبنما باید به ابعاد فضایی که دارید توجه کرده و آبنمای صخره ای را متناسب با فضا در نظر بگیرید، آب با استفاده از پمپی که داخل مخزن قرار گرفته از بالاترین نقطه صخره به پایین ترین قسمت آن فرو می ریزد . مزایای استفاده از آبنما سنگی صخره :با استفاده از این آبنمای زیبا که یکی از زینت بخش ترین عناصر دکوراتیو در محیط داخلی و خارجی محسوب می شود در درجه اول به پاکیزگی و لطافت هوا کمک می کند و در درجه بعد با زیبای فوق العاده ایی که ایجاد می کند آرامش را به محیط اطراف خود هدیه می کند. وجود آبنما در پارک ها و اماکن طبیعی بیرونی باعث متعادل شدن درجه حرارت هوا شدهو رطوبت نسبی برای گیاهان را تامین می کند، از خشکی و یکنواختی و آلودگی هوا می کاهد و در ایجاد طراوت محیط بسیار موثر است. ضمنا صدای فروپاشی آب و برخورد آن به صخره های طبیعی از آلودگی صوتی محیط می کاهد .نکته مهم و قابل توجه این است که آب آبنما در یک مدار بسته جریان دارد، و مصرف آب آن در حد تبخیر آب است که باید جبران شود و هدر رفت دیگری ندارد.


انواع آبنما صخره ای و سنگی (سنگ های لاشه ای-ورقه ای-پوکه معدنی) جهت استفاده در سفره خانه ها ، مراکز تفریحی ، آب نما منازل مسکونی ، آب نمای باغ ها که متوان از آب نما به صورت سنگ های طبیعی و یا آبنمایی با صخره سازی مصنوعی و به صورت سیمانی استفاده نمود. شرکت استخر باما با تجربه ۷ ساله خود در ساخت و راه اندازی استخر ، سونا و جکوزی در شهرهای کرج ، تهران ، ساوجبلاغ ، دماوند ، محمدشهر ، آبعلی ، هشتگرد ، رودهن ، سهیلیه ، پردیس ، کردان ، جاجرود ، آبسرد ، طالقان ، مهرشهر ، فشم ، چالوس ، ملارد ، میگون ، فرمانیه ، نیاوران ، ونک ، سعادت آباد ، لواسان ، مشکین دشت ، شهریار ، گوهردشت ، فردیس ، جهانشهر ، عظیمیه ، اندیشه ، شهرک غرب ، شمیران ، تجریش ، فیروزکوه ، گچسر ، رودسر ، مرزن آباد ، صادقیه ، اکباتان ، کلاردشت ، سیاه بیشه ، نمک آبرود ، کلارآباد ، جردن ، صادقیه ، عباس آباد ، رشت ، فومن ، لویزان ، گیشا ، ولنجک ، تنکابن ، رامسر ، ماسال ، تالش ، اسالم ، ماسوله ، سنگر ، زیباکنار ، متل قو ، لاهیجان ، سلمان شهر ، کیاشهر ، لنگرود ، چمخاله ، کلاچای ، رویان ، نور ، ایرانشهر ، چمستان ، ایزدشهر ، آمل ، بابل ، قائم شهر ، فریدون کنار ، بابلسر ، خزرشهر ، بهشهر ، گرگان و ساری ، بهترین های آبنما را برای شما هموطنان آماده فروش کرده است.

مطالب مرتبط :

کنترل آبنما
انواع آبنما
آبنما سنگی
آبنما خانگی
آبنما باغی

estakhrbama...
ما را در سایت estakhrbama دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : estakhrbama estakhrbama بازدید : 196 تاريخ : دوشنبه 20 ارديبهشت 1400 ساعت: 17:35

همان طور که می دانید به طور معمول از کلر استخر برای تصفیه و ضدعفونی کردن آب استخرهای شنا استفاده می شود تا آب به صورت خالص حفظ شود. در واقع می توان گفت که طی چندین سال گذشته، دانش بشر به نحوی رشد و نمو کرده که امروزه ما درک کاملی از مواد شیمیایی و نحوه واکنش آن ها با یکدیگر داریم. کثیفی و آلودگی چیزی نبود که  انسان های اولیه قادر به درک آن باشند.
اما امروزه افراد از خطرات و مضرات میکروب ها و باکتری ها کاملا آگاهی دارند به طوری که همه روزه در حال انجام اموری به منظور جلوگیری از شیوع میکروب ها می باشند تا خود را از ابتلا به بیماری های مختلف دورنگه دارند. به همین دلیل، روند نگهداری و مراقبت از استخر شنا بسیار حائز اهمیت است و استفاده از مواد ضد عفونی کننده همچون کلر استخر ضروری است. در ادامه  قصد داریم  به بررسی دلایل و ضرورت استفاده از کلر استخر بپردازیم.

خلوص آب

آب موجود در استخر شنا از طریق راه های مختلفی می تواند با آلاینده ها در تماس باشد. این آلاینده ها اغلب از طریق انسان به آب وارد می شوند، که شامل عرق بدن، محصولات آرایشی و مواد زاید بدن باشد، اما ممکن است منشا آن ها از طبیعت نیز باشد.
گرد و غبار، زباله ها و باکتری ها نیز می توانند بوسیله باد یا ریزش برگ درختان و یا توسط موجوداتی که به درون آب راه  یابند و وارد استخر شنا شوند. درست است که یک استخر سرپوشیده می تواند از منابع طبیعی آلوده کننده به دور باشد، اما نمی تواند در برابر آلاینده های انسانی ایمن شود.

نقش کلر استخر

طراحی یک برنامه منظم برای اسخر یکی از مهم ترین مراحل نگهداری و مراقب استخر شنا می باشد. عمل به این برنامه به شما اطمینان خاطر می دهد که آب در بالاترین سطح بهداشتی خود در تمام زمان ها قرار دارد. افزودن کلر به آب استخر سبب  تجزیه شدن محصولات شیمیایی می شود. این ترکیبات بیشتر یون های اسید هیپوکلروس و هیپوکلریت هستند. برای اطمینان از اینکه کلر استخر  یک عملکرد مناسبی  دارد، باید سطح pH آب استخر در محدوده مناسب قرار داشته باشد که بازه ای بین 7 تا 8.4 می باشد.

هنگامی که کلر در آب به شکل هیپوکلروس اسید یا یون های هیپوکلریت در می آید در واقع به لیپیدهای موجود در باکتری ها حمله می کند. همچنین باعث از بین رفتن آنزیم های موجود در باکتری ها می شود و به نحوی این باکتری ها را از بین برده و آب استخر را ایمن می سازد. از آنجایی که استخرها میکروارگانیسم ها و باکتری های زیادی دارند، کلر درمانی یک روش عالی برای داشتن آبی سالم و پاکیزه است.

آیا کلر استخر موجب تحریک پوست و چشم ها می شود؟

شکی نیست که کلر درمانی یک روش عالی برای تصفیه و تمیز کردن آب استخر و ایمن سازی آن برای شنا است. با این حال، ممکن است با مضراتی همراه باشد که تمامی کاربران استخر باید در نظر داشته باشید.
در ابتدا، باید به بوی قوی و تند  کلر استخر اشاره کرد که سبب تحریک بینی می شود. کلر همچنین می تواند باعث خارش پوست در برخی پوست های حساس شود. یون های هیپوکلریت تمایل به چسبیدن به پارچه های لباس دارند، بنابراین شست و شو دادن بدن و لباس ها پس از خروج از استخر بسیار حائز اهمیت است، در غیر این صورت ممکن است رنگ لباس شنا شما به مرور زمان کمرنگ شود. اگر مقدار زیادی کلر در آب استخر وجود داشته باشد، حتی می تواند منجر به مشکلات تنفسی ریوی و همچنین سایر مشکلات سلامتی شود.

به عنوان یک صاحب استخر، افراد می خواهند که مهمانان و اعضا خانواده شان اوقات خوشی را در استخر شنا سپری کنند. به منظور تلقی این امر و اطمینان حاصل کردن از ایمنی و سلامت آب، بسیار ضروری است که آب استخر خود را کلر درمانی کنید و در این خصوص از میزان معینی کلر به نحو احسنت استفاده کنید.

 

خرید لوازم استخر

فروش لوازم استخر

قیمت لوازم استخر

خرید تجهیزات استخر

فروش تجهیزات استخر

قیمت تجهیزات استخر

خرید لوازم جکوزی

فروش لوازم جکوزی

قیمت لوازم جکوزی

خرید لوله و اتصالات استخری

فروش لوله و اتصالات استخری

قیمت لوله و اتصالات استخری

estakhrbama...
ما را در سایت estakhrbama دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : estakhrbama estakhrbama بازدید : 198 تاريخ : دوشنبه 20 ارديبهشت 1400 ساعت: 17:28

 

استفاده از سونا خشک

 

پس از ورزش و یا سپری کردن یک روز استرس زا در محل کار، گرمای آرامش ‌بخش یک سونا خشک مس تواند بهترین گزینه برای شما باشد. گرمای خشک سونا باعث می‌ شود بدن عرق بریزد و برای بسیاری از مردم آرامش عمیقی ایجاد می کند. در حالی که نتایج ضد و نقیضی در مورد تاثیر پزشکی عرق کردن سموم در یک سونا خشک وجود دارد، هیچ شکی وجود ندارد که استحمام با سونا خشک می‌ تواند یکی از سریع‌ ترین راه‌ ها برای تسکین دادن به درد ها و گرفتگی های بدن باشد. چند احتیاط و آماده‌ سازی دقیق، اگر لحاظ شوند، باعث می شوند که شما و اعضای خانواده تان لحاظ لذت بخش ترس را در هنگام حمام گرفتن در سونای خشک تجربه کنید:

 

قبل از ورود به سونا یک لیوان آب بنوشید. با افزایش دمای سونا تا ۱۸۵ درجه فارنهایت، بدن شما به رطوبت اضافی نیاز خواهد داشت. یک بطری آب باخود به سونا ببرید تا شرایط بدنتان را مطلوب نگه دارید.

 

تمیز به داخل سونا بروید. قبل از ورود به سونا نیز در صورت نیاز، هر گونه آلودگی روز مره را از روی پوست خود پاک کنید. بسته به این که آیا شما در یک سونای عمومی یا خصوصی هستید، می ‌توانید انتخاب کنید که لباس بپوشید و یا برهنه در سونا حمام کنید. پس بهتر است لباس مورد نیازتان را نیز لحاظ کنید.

 

دو حوله تمیز و بزرگ با خود به سونا ببرید و به یاد داشته باشید که در را پشت سر خود ببندید.یکی از حوله های تمیز را روی نیمکت سونا بگذارید. شما می ‌توانید روی حوله بنشینید و یا روی نیمکت دراز بکشید تا کاملا در آرامش باشید. از حوله دیگری که باخود آورده بودید استفاده کنید تا عرق را از پیشانی و یا از هر جایی روی بدنتان که نیاز به توجه دارد، پاک کنید.نفس عمیق و آرامی بکشید، و از حمام خود به مدت  ۱۵ تا ۲۰ دقیقه لذت ببرید. به یاد داشته باشید که اگر احساس خشکی می ‌کنید، آب بنوشید و از ماندن در سونا برای زمان بیش از حد طولانی و گرم کردن بافت ‌ها خودداری کنید.

 

سونا را رها ترک کنید و با آب ولرم خود را بشویید تا عرق اضافی باقی مانده را پاک کنید و بدن خود را به آرامی خنک کنید. سپس یک یا دو لیوان آب بنوشید تا آب از دست رفته بدن خود را مجددا تامین کنید. ...

نکته: همیشه حوله و آب دم دست داشته باشید.

 

 اگر پاهایتان نسبت به گرما حساس هستند، یک جفت صندل به پا کنید تا از آن ‌ها محافظت کنید.اگر شرایط پزشکی ای دارید که می ‌تواند در گرما مانند شرایط قلبی شما را تحت‌ تاثیر قرار دهد، با پزشک خود مشورت کنید.آب بدن خود را تنظیم نگه دارید و مراقب ضربان قلب خود باشید. اگر احساس سرگیجه کردید و یا بیش از حد گرم شدید، فورا سونا را ترک کنید.

 

 

 

مصرف بیش از حد الکل و یا مصرف دارو های تجویزی، ممکن است بدن شما را از تولید عرق منع کند که می ‌تواند منجر به افزایش بیش از حد دمای بدن شما شود. از مصرف مقادیر زیاد الکل خودداری کنید و با پزشک خود در مورد داروهایی که ممکن است قبل از اینکه تصمیم بگیرید وقت خود را صرف یک سونا کنید، چک کنید.

 

 

 

حمام سونا می ‌تواند برای افرادی که از بیماری ‌های مزمن خاص رنج می‌ برند و همچنین افراد مبتلا به شرایط فیزیکی ضعیف مانند افراد چاق، خطرناک باشد. بیماری‌ های مزمن و شرایطی مانند چاقی می‌ تواند باعث شود بدن در شرایط سختی قرار گیرد تا دمای داخلی آن تنظیم شود و باعث شود که بدن به شدت داغ گردیده و منجر به افزایش خطرناکی در دمای درونی شود. اگر از یک بیماری مزمن رنج می‌ برید و یا در وضعیت جسمانی ضعیفی قرار دارید، پیش از استفاده از یک سونا با پزشک مشورت کنید. افرادی که سابقه فشار خون بالا و یا بیماری ‌های قلبی دارند نیز باید قبل از ورود به سونا محتاطانه عمل کنند چون دمای بالا می‌ تواند باعث افزایش ضربان قلب این افراد گردد.

برای مدت طولانی در سونا نمانید. بودن در گرمای بیش از حد می‌ تواند باعث افزایش دمای بدن شما شود تا به سطوح غیر ایمن افزایش پیدا کند، بنابراین حمام خود را به ۱۵ یا ۲۰ دقیقه محدود کنید. اگر احساس تهوع، گیجی و یا ناراحتی کردید، سونا را ترک کنید. اینها ممکن است نشانه‌ هایی باشند که بدن شما بیش از حد داغ می ‌شود و آب از دست می ‌رود و یا خسته می‌ شود. اگر مریض و ناخوش بودید، حمام نگیرید. در انتها، پس از ترک کردن سونا بدنتان را خنک کنید و از رفتن به هوای سرد بلافاصله اجتناب کنید، چون تغییرات سریع در دما می‌ تواند برای بدن شما مضر باشد.

مجموعه استخر باما ، با سابقه 11 سال در زمینه تولید و فروش تجهیزات استخری آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در زمینه های کلر و زاج و کات کبود ، چراغ و کنترل تجهیزات استخر ،  پمپ استخری ، رینگ جکوزی ، فیلتر شنی ، روکش استخر ، نردبان استخر ، مبدل استخر وآبنما  ... می باشد

مطالب مرتبط :

فيلتر تصفيه استخر

فيلتر شني

فيلتر کارتريجي استخر

پمپ استخر

پمپ تصفيه استخر

پمپ گرمايشي استخر

پکيج تصفيه استخر

گرمکن استخر

پکيج گرمايشي استخر

مبدل حرارتي استخر

کاشي و سراميک استخري

رطوبت گير استخر

کنترل آبنما

انواع آبنما

آبنما سنگي

آبنما خانگي

آبنما باغي

 

estakhrbama...
ما را در سایت estakhrbama دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : estakhrbama estakhrbama بازدید : 195 تاريخ : شنبه 11 ارديبهشت 1400 ساعت: 23:51

 

استفاده از سونا خشک

 

پس از ورزش و یا سپری کردن یک روز استرس زا در محل کار، گرمای آرامش ‌بخش یک سونا خشک مس تواند بهترین گزینه برای شما باشد. گرمای خشک سونا باعث می‌ شود بدن عرق بریزد و برای بسیاری از مردم آرامش عمیقی ایجاد می کند. در حالی که نتایج ضد و نقیضی در مورد تاثیر پزشکی عرق کردن سموم در یک سونا خشک وجود دارد، هیچ شکی وجود ندارد که استحمام با سونا خشک می‌ تواند یکی از سریع‌ ترین راه‌ ها برای تسکین دادن به درد ها و گرفتگی های بدن باشد. چند احتیاط و آماده‌ سازی دقیق، اگر لحاظ شوند، باعث می شوند که شما و اعضای خانواده تان لحاظ لذت بخش ترس را در هنگام حمام گرفتن در سونای خشک تجربه کنید:

 

قبل از ورود به سونا یک لیوان آب بنوشید. با افزایش دمای سونا تا ۱۸۵ درجه فارنهایت، بدن شما به رطوبت اضافی نیاز خواهد داشت. یک بطری آب باخود به سونا ببرید تا شرایط بدنتان را مطلوب نگه دارید.

 

تمیز به داخل سونا بروید. قبل از ورود به سونا نیز در صورت نیاز، هر گونه آلودگی روز مره را از روی پوست خود پاک کنید. بسته به این که آیا شما در یک سونای عمومی یا خصوصی هستید، می ‌توانید انتخاب کنید که لباس بپوشید و یا برهنه در سونا حمام کنید. پس بهتر است لباس مورد نیازتان را نیز لحاظ کنید.

 

دو حوله تمیز و بزرگ با خود به سونا ببرید و به یاد داشته باشید که در را پشت سر خود ببندید.یکی از حوله های تمیز را روی نیمکت سونا بگذارید. شما می ‌توانید روی حوله بنشینید و یا روی نیمکت دراز بکشید تا کاملا در آرامش باشید. از حوله دیگری که باخود آورده بودید استفاده کنید تا عرق را از پیشانی و یا از هر جایی روی بدنتان که نیاز به توجه دارد، پاک کنید.نفس عمیق و آرامی بکشید، و از حمام خود به مدت  ۱۵ تا ۲۰ دقیقه لذت ببرید. به یاد داشته باشید که اگر احساس خشکی می ‌کنید، آب بنوشید و از ماندن در سونا برای زمان بیش از حد طولانی و گرم کردن بافت ‌ها خودداری کنید.

 

سونا را رها ترک کنید و با آب ولرم خود را بشویید تا عرق اضافی باقی مانده را پاک کنید و بدن خود را به آرامی خنک کنید. سپس یک یا دو لیوان آب بنوشید تا آب از دست رفته بدن خود را مجددا تامین کنید. ...

نکته: همیشه حوله و آب دم دست داشته باشید.

 

 اگر پاهایتان نسبت به گرما حساس هستند، یک جفت صندل به پا کنید تا از آن ‌ها محافظت کنید.اگر شرایط پزشکی ای دارید که می ‌تواند در گرما مانند شرایط قلبی شما را تحت‌ تاثیر قرار دهد، با پزشک خود مشورت کنید.آب بدن خود را تنظیم نگه دارید و مراقب ضربان قلب خود باشید. اگر احساس سرگیجه کردید و یا بیش از حد گرم شدید، فورا سونا را ترک کنید.

 

 

 

مصرف بیش از حد الکل و یا مصرف دارو های تجویزی، ممکن است بدن شما را از تولید عرق منع کند که می ‌تواند منجر به افزایش بیش از حد دمای بدن شما شود. از مصرف مقادیر زیاد الکل خودداری کنید و با پزشک خود در مورد داروهایی که ممکن است قبل از اینکه تصمیم بگیرید وقت خود را صرف یک سونا کنید، چک کنید.

 

 

 

حمام سونا می ‌تواند برای افرادی که از بیماری ‌های مزمن خاص رنج می‌ برند و همچنین افراد مبتلا به شرایط فیزیکی ضعیف مانند افراد چاق، خطرناک باشد. بیماری‌ های مزمن و شرایطی مانند چاقی می‌ تواند باعث شود بدن در شرایط سختی قرار گیرد تا دمای داخلی آن تنظیم شود و باعث شود که بدن به شدت داغ گردیده و منجر به افزایش خطرناکی در دمای درونی شود. اگر از یک بیماری مزمن رنج می‌ برید و یا در وضعیت جسمانی ضعیفی قرار دارید، پیش از استفاده از یک سونا با پزشک مشورت کنید. افرادی که سابقه فشار خون بالا و یا بیماری ‌های قلبی دارند نیز باید قبل از ورود به سونا محتاطانه عمل کنند چون دمای بالا می‌ تواند باعث افزایش ضربان قلب این افراد گردد.

برای مدت طولانی در سونا نمانید. بودن در گرمای بیش از حد می‌ تواند باعث افزایش دمای بدن شما شود تا به سطوح غیر ایمن افزایش پیدا کند، بنابراین حمام خود را به ۱۵ یا ۲۰ دقیقه محدود کنید. اگر احساس تهوع، گیجی و یا ناراحتی کردید، سونا را ترک کنید. اینها ممکن است نشانه‌ هایی باشند که بدن شما بیش از حد داغ می ‌شود و آب از دست می ‌رود و یا خسته می‌ شود. اگر مریض و ناخوش بودید، حمام نگیرید. در انتها، پس از ترک کردن سونا بدنتان را خنک کنید و از رفتن به هوای سرد بلافاصله اجتناب کنید، چون تغییرات سریع در دما می‌ تواند برای بدن شما مضر باشد.

مجموعه استخر باما ، با سابقه 11 سال در زمینه تولید و فروش تجهیزات استخری آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در زمینه های کلر و زاج و کات کبود ، چراغ و کنترل تجهیزات استخر ،  پمپ استخری ، رینگ جکوزی ، فیلتر شنی ، روکش استخر ، نردبان استخر ، مبدل استخر وآبنما  ... می باشد

مطالب مرتبط :

فيلتر تصفيه استخر

فيلتر شني

فيلتر کارتريجي استخر

پمپ استخر

پمپ تصفيه استخر

پمپ گرمايشي استخر

پکيج تصفيه استخر

گرمکن استخر

پکيج گرمايشي استخر

مبدل حرارتي استخر

کاشي و سراميک استخري

رطوبت گير استخر

کنترل آبنما

انواع آبنما

آبنما سنگي

آبنما خانگي

آبنما باغي

 

estakhrbama...
ما را در سایت estakhrbama دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : estakhrbama estakhrbama بازدید : 204 تاريخ : شنبه 11 ارديبهشت 1400 ساعت: 23:51

نازل فواره آب وسیله‌ای است که برای کنترل جهت یا مشخصات جریان سیال (به خصوص برای افزایش سرعت) به هنگام خروج یا وارد شدن از یک لوله ی محصور استفاده می شود.
نازل فواره آب اغلب به صورت یک لوله با سطوح مقطع متغیراست ومی‌تواند برای هدایت یا اصلاح جریان سیال (مایع یا گاز) به کار رود. آن ها به طور معمول برای کنترل میزان جریان، سرعت، جهت، شکل، و یا فشار جریانی آبی است که از آن‌ها پدیدار می شود، استفاده می‌شوند.

در یک نازل فواره آب، سرعت سیال با  انرژی فشار آن افزایش می‌یابد. در هنگام طراحی یک نازل فواره آب، یکی از مهم‌ترین معیارها انتخاب و استفاده از سری چشمه نازل هاست. این سری ها در فواره های مسکونی و یا تجاری در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند و تاریخ بکارگیری آن ها به صدها سال پیش باز می‌گردد. آن‌ها این امکان را به وجود می‌آورند تا فواره‌ها جریان آبی خیره‌کننده ایجاد کنند که به ارتفاع چند متری به هوا پرتاب می‌شوند که تاثیر بسیار زیادی در گیرایی و جذابیت فواره ها به همراه خواهد داشت. استفاده از فواره های دکوری در مکان هایی چون باغ ها و ساختمان های تجاری همیشه فضایی حیرت انگیز را با اضافه کردن ارتفاع، حرکت و جریان آب به آن مکان می دهد.

فواره‌های مدرن طیف گسترده‌ای از الگوهای ایجاد جریان را ارائه می‌دهند و به شما این امکان را می‌دهند که مجسمه‌های آبی منحصر به فرد ایجاد کنید که به عنوان عنصری مورد علاقه یا چشم انداز اصلی مکان استفاده شده باشند. 

 نازل فواره آب و سری آن ها معمولا از جنس پلاستیک، برنج و دیگر فلزات غیر خورنده شکل می‌گیرد. قیمت‌ها و کیفیت می‌تواند متفاوت باشد و بسته به نوع و جنس نازل دارد. به طور کلی، نازل ها بسیار متفاوت بوده و طیف وسیعی از الگوهای جریان آب را دارند. در ادامه برخی از انواع مهم آن ها را بررسی خواهیم کرد:  

۱. جریان صاف و معمولی رایج ترین نوع جریان است که به راحتی به دست می‌آید چون شامل پمپاژ آب از طریق یک پیوند چشمه بدون هیچ گونه تعلقات خاص دیگر است. ظاهر بصری این سبک درست مانند جریان آبی است که از لوله باغ و یا شیر آب بیرون می آید.

۲. نازل فواره آب چند جت پرکاربردترین انواع نازل ها هستند. آن ها مقرون‌ به صرفه بوده و روند نصب آسانی دارند. آن‌ها اساسا یک سیلندر با حفره‌هایی در بالا با اندازه و الگوی متفاوت هستند. آن‌ها چندین جریان را به طور همزمان در ارتفاع‌های مختلف تولید می‌کنند و این قابلیت را دارند که آب را به سمت خارج یا درون هدایت کنند. آن‌ها از لوله‌های اتصال دهنده ی داخلی ساخته می‌شوند که از پمپ تغذیه می‌کنند.

۳. آب سفید، اصطلاحی است برای یکی از سبک هایی که امروز بسیار رایج‌تر شده‌ است. این اثر با اجازه دادن هوا به جریان آب قبل از اینکه انتهای سر فواره را ترک کند، حاصل می‌شود. این الگو به آب ظاهری کف مانند سفیدی می‌دهد که می‌تواند به خصوص در صورت استفاده از نور فلاش و چراغ موثرتر واقع شود چرا که آب به همان اندازه بازتاب نور را منعکس می‌کند.

۴. الگوی جریان ورقه ای جدیدترین نوع نازل فواره است. پمپ جت آب یک لوله شیشه‌ای شفاف دارد جریان آب مستقیم تولید شده از لوله جدا و گسسته نمی‌شود تا بتوان از آن برای ساخت الگو پرده و قطعه استفاده کرد. آن‌ها همچنین به ذرات نور اجازه حرکت آزادانه در داخل جت آب را می‌دهند.

۵. جریان آب پرده ای، این الگو جریان آب را به شکل یک فیلم پرده ای هموار تولید می کند. برخلاف سایر فواره‌های آبی، آب به سمت پایین حرکت می‌کند یا با پمپاژ آب بر روی یک صفحه منحنی صاف به پایین می ریزد.  ما تنها به بخشی از الگو ها اشاره کردیم چرا که الگو های جریان نازل فواره آب بسیار متنوع هستند، الگوهای ثابت و یا چرخان نیز در زیبایی و گیرایی از استثنایی برخوردار نیستند اما کاربرد آن ها بیشتر در دریاچه های مصنوعی و یا مکان های تجاری می باشد.

 

 
مطالب مرتبط :

کنترل آبنما
انواع آبنما
آبنما سنگی
آبنما خانگی
آبنما باغی

 

estakhrbama...
ما را در سایت estakhrbama دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : estakhrbama estakhrbama بازدید : 231 تاريخ : دوشنبه 6 ارديبهشت 1400 ساعت: 18:45